I am this day

Alla inlägg under september 2013

Av Ellinor - 16 september 2013 22:24

Min dag har varit grå, fylld med ett känslomäsdigt kaos på grund av vad som hände för tre veckor sedan. Det som trigade till detta bakslag är helt enkelt fördomar. Alla människor i mitt liv känner inte mig på samma sätt, och det är absolut inte alla som en läser denna blogg. Dessa kan ibland ha svårt att ser hella mig och bara se den delen av mig de känner sig säkra på är jag, men problemet är att jag är mycket mer än så och jag har utvecklas sen de lärde känna mig! Så när de försöker "trösta" mig blir det med en underton "att det passa ju ändå inte dig", vilket inte är rätt ton att inneha när någons livsväg blivit ifrågasatt.
Jag försöker hitta rätt väg för mig och att behålla mig i ett fack jag valde för mer än tio år sedan hjälper inte för jag har som sagt utvecklas, mognat och förändrats.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 13 september 2013 19:10

Sitter i ett soligt Månsarp med en dalande sol, är hemma hos min äldsta syster och hälsar på. 

Hade lite krångel med min läxa, men det löste sig.

Varje gång jag kommer upp så slås jag över hur fort tiden går vad saker förändras, men det är ju en del av livet.

 

 

Allt gott,

Ellinor

Av Ellinor - 13 september 2013 11:04

Någon nämde för mig att det var längesedan jag skrev (i lördags), men det är faktiskt så att jag skrev ett långt inlägg i tisdags med påvägen till Lund, men det försvann. Så här får ni nu ett kort inlägg eftersom jag håller på med en skoluppgift.

 

Allt gott,

Ellinor

Av Ellinor - 7 september 2013 15:57

Äntligen så har jag införskaffat mig en ny mobil! Ett problem bara, jag måste fixa ett nytt simkort! Men tackvare wifi så kan jag ändå blogga (med mera) från min nya telefon.
I övrigt har det varit vad jag skulle kalla en vanlig lördag.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 6 september 2013 14:40

Jag fick igår eftermiddag ett uppmuntrande och omtänksamt e-post meddelande av min före detta handledare. Det förgyllde verkligen min dag. Jag har tidigare berättat att jag har haft något otroligt fint och varmt stöd från mina vänner och min familj så jag kan inte uttrycka min tacksamhet över det i ord. Det känns så fantastiskt bra och ha så många fina människor runt om kring mig, som stötar och tröstar, och framförallt som tro på mig!

Jag önskar detta åt alla människor och ber att alla människor ska det stödet runt om sig som jag har.

 

Allt gott,

Ellinor

Av Ellinor - 6 september 2013 08:39

Det blev en tidig kväll i går för ovanlighetens skull, la mig redan klockan tio! Var jätte trött och somnade nästan direkt.

Det var en rätt fullspäckad dag i går, först och främst en genomgång med E kring seminarieuppgiften och där efter fördjupningsföreläsning och seminarium. En lång dag med andra ord.

Jag var inte hemma för än klocka var sex på kvällen och då var det bara att lada upp med en kanna te och fixa lite mat. Sen tittade jag på Sveriges Bästa Äldreboende som jag tycker är ett intressant program med min egna bakgrund som undersköterska i äldreomsorgen. Sen tog det alltså slut, jag orkade inte mer, inte ens sätta på en film att slötitta på, ännu mindre läsa en bok. Så det var bara att göra kvällsrutinerna och krypa till korgs.

Det leder mig till att jag själv (utan väckarklocka) vaknade kvart i åtta nu på morgonen! Jippi, äntligen! Har velat vara en morgon människa i hela mitt vuxna liv och närmre än så tro jag inte jag kommer. Jag är nog inte den som klara av att självmant vakna klockan fem på morgonen.

 

Så nu sitter jag med seminarieuppgiften och försöker svar på de fyra frågorna på 3-5 dataskrivna sidor, det är inte det lättaste kan jag säga direkt.

 

Allt gott,

Ellinor

Av Ellinor - 4 september 2013 20:27

Nu är det inga 16-sidor uppsatser jag menar, men jag sitter med det första som ska bli 3-5 sidor och vara klart på fredag. Det handlar om Kyrkofadern Kyrillos av Jerusalem. Faktiskt mycket intressant även om en del av frågorna som vi ska svara på i uppsatsen är lite tröga att svara på.

Så det är detta jag sysslat med under dagen. Inte färdig än dock. Kände att jag behövde en paus så nu skriver jag detta. Har hunnit träffa en kompis med, så jag känner att jag varit produktiv under dagen.

Nu få jag nog ta och fortsätta!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 3 september 2013 21:11

Gäspar stort nu medan jag tittar på en film på teve. Har antagligen en del intryck att smälta.
Tänker koppla av en stund framför teven innan jag kryper till korgs för natten. I morgon blir det att stiga upp någorlunda tidigt och plugga, vi får se hur det går. Är försiktigt optimistisk!

Det var nog allt för dagen, men jag lämnar er med en bild av Lunds Domkyrka.

Kram
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards