I am this day

Alla inlägg den 20 september 2013

Av Ellinor - 20 september 2013 19:55

Jag känner mig vilsen bland korståg och schismer, det är galet vad jobbigt det kan vara att svar på tre frågor. Det kan beror på att texterna som vi använder oss av kommer från högmedeltid så språket blir lite speciellt och så skrev de inte i samma syfte som man skriver historia idag.

 

Allt gott,

Ellinor

Av Ellinor - 20 september 2013 10:35

Rubriken är det närmaste jag kan komma för att beskriva hur det känns att skriva en "uppsats" i veckan. Det är ett evig sökande efter ledtrådar som kan hjälpa en svara på frågorna som ska besvaras, som helt enkelt kan få fungerar som fornoter i den text man ska lämna in.

Samtidigt så är det ju så att man hela tiden måste tänka på hur läsaren kommer ta det, även om det i detta fall bara är läraren. Det är inte alltid så lätt att vara så tydlig som man vill vara och samtidgt lämna ifrån sig en bra "uppsats".

Och så ska ju allt det där praktiska runtomkring också bli rätt, allt från var mitt namn står till vilket ämne jag skriver och hur litteratur listan ser ut.

Så ser det ut att skriva ett "paper" som vi kallar det.

 

Allt gott,

Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards