I am this day

Alla inlägg den 2 september 2013

Av Ellinor - 2 september 2013 19:03

Jag och E diskuterar en eventuell politisk framtid. Att vi kom in på det är för att hon ställer upp i kyrkovalet och jag har planer på att göra det nästa val. Och det har lett in mig på tankar att ställa upp i kommunfullmäktige kanske redan nästa år, men jag måste nästla lite i det först och jag tänker inte hoppa av skolan.
I med den disskutionen så bestämde jag mig för att själv kolla vad jag kan göra efter skolan. Men det är klart att jag ska prata med min studievägledare med, hon har ju erfarenhet av "oss" och kan antagligen ge mig konkreta tips och råd.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 2 september 2013 12:34

Några av er undrar säkert hur jag kan ta ett sånt negativt beslut som jag fick i torsdags så bra. Jag har ju tidigare skrivit att jag inte kan låta ett enda ord styra mitt liv nu när jag aldrig gjort det tidigare. Det finns människor som har makt att hindra en att gå på den vägen man valt, men då finns där alltid avstickare och kryphål och korsningar.
Som det går att läsa på en liten skylt i min kusins hall: Det är inte hur man har det utan hur man tar det som är det viktiga. Jag ser inte detta som ett misslyckande utan som en möjlighet att se mig omkring och göra annat.
Allt detta innebär att jag ska fortsätta göra min grej och vara den jag är. Jag kommer fortsätta le stort och försöka sätta guldkant på mina medmänniskors vardag. Detta är precis vad mina vänner, släktingar och familj har gjort för mig under mitt liv, så jag har lärt mig från de bästa!

Kramar
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards