I am this day

Alla inlägg den 1 september 2013

Av Ellinor - 1 september 2013 20:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ellinor - 1 september 2013 18:21

Snart kommer hösten på och jag är i stort behov av att packa. Det är dags snart. Flyttar tio mil från Malmö, det ska bli något otroligt spännande.
Det är ju något alldeles speciellt att ha eget, men min dörr är alltid öppen för släkt, vänner och familj, kan ju alltid bjuda på en kopp te!

Nästa vecka börjar skolan och jag få träffa en hel hög underbara människor, men framförallt ska jag äta lunch med en av dem, E, innan skolan dra igång på riktigt.
Tre födelsedagspresenter ska också köpas in. En till mamma och så har jag en systerdotter som blir tretton och en systerson som nyss fyllde elva. Det är tur att jag gillar shoppa presenter!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 1 september 2013 14:46

Martin Luther King så har jag en dröm, precis som Moder Theresa så har jag ett mål och en vilja att förändra! I enlighet med ord uttalade av Nelson Mandela så tycker även jag att det behövs både vision och agerande för att ett genomförande ska bli bra. Jag kan inte ändrar på allt i världen men jag göra något lite någonstans och tillsammans med andra kan deta lilla bli något stort. När jag tänker efter så inser jag att alla stora handlingar alltid har börjat med en person som velat ge tillbaka, fått en liten idé och genomfört den.
Filmen "Skicka vidare" speglar hur en liten handling, en skoluppgift, som blir en stor handling för att många förenar sig i att genomföra denna handling som en grabb i skolåldern startade. Filmen slutar tragiskt och pekar på att vi alla behöver göra den där lilla handlingen av gott i vår vardag.
Det jag känner jag kan göra varje dag är att le mot minna medmänniskor och på så vis bekräfta dem! Sen vet jag också att jag kan göra mer och jag vill göra mer och framförallt att jag kommer göra med.
En stor god handling börjar med en liten god handling.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards