I am this day

Alla inlägg under augusti 2013

Av Ellinor - 25 augusti 2013 21:20

Helt otroligt alltså! Först får jag punktering när jag cyklar hem i torsdags på fram däcket. Min bror fixar nya däck och slangar både fram och bak. Idag cyklade jag hem till mamma och får punktering på bakdäcket, snacka om otur!

/Ellinor

Av Ellinor - 24 augusti 2013 20:30

Sitter här och funderar på hur jag bäst ska få ordning och reda på mina papper, och mycket annat. Det är ju bra att veta vad allt är. Så jag tänkte att jag skulle föröka få ordning på alla mina papper innan flytten, om inte annat så blir det lättare att flytta. Så pärmar ska köpas in tillsammans med plastfickor och så ska jag skapa lite ordning. Jag ser verkligen fram emot att få lite ordning.

 

Det är ju alltid en del att ordnar vid en flytt. I mitt fall är det nästan som att flytta hemifrån igen. Har inte alls särskilt mycket möbler, men har en säng och det mesta till köket. Ja, och så har jag hunnit samla på mig några lampor, fast det inte är tillräckligt.

Allt jag fokuserar på är ordning, det ska var lätt att städa. Jag vill ju faktiskt kunna ta emot en och annan gäst utan att behöva skämmas. Älskar att ha besök så det ska bli så härligt att kunna ha det igen.

 

Det känns fantastiskt skönt att skolan snart börja, jag har saknat den något förskräckligt. Det gäller både studierna och vännerna. Räknar med att mina skolböcker kommer under nästa vecka och då är det vist 3 kapitel ur ena boken som ska läsas.

Sen händer det ju en del annat nästa vecka med, men går jag in på det nu så blir jag bara nervös och orolig. Har en teori om att man alltid måste tro det bästa.

 

Allt gott,

Ellinor

 

Av Ellinor - 23 augusti 2013 13:14

Det är med skräck blandad förtjusning jag ser fram emot nästa vecka. Det är bara fyra arbetspass kvar att arbeta innan skolan börja och nästa vecka är antagningen med och hur det än blir så är jag nervös och lite rädd. Inte för själva antagningen och samtalen utan mer för slutresultatet av den. Det knipper i magen bara jag tänker på det.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 21 augusti 2013 22:44

Inga mer mardrömmar just nu, men ska nog inte räkna bort dem helt än. Det är läskigt, alla panikkännslor som kan dyka upp har i stort gjort det. Precis som med allt annat man gör så vill man passa in i tillfället med, så i helgen ska jag gå igenom min gardrob och se om jag hittar något lämpligt (behöver än göra det, särskilt med sässongsändringen av klimatet). Tror att det blir byxor och jag tror mig veta vilka byxor med, men inget är bestämt än.
Vidare har jag en del saker som ska ordningsställas inför flytten. Det är inte det lättaste, men jag ska göra ett tappert försök, vilket innebär inköp av pärmar, plastfickor och dylikt.
Sen ska jag undersöka secondhand världen möbler och eventuella inköp ska då också göras.

Av Ellinor - 19 augusti 2013 12:25

Denna mardrömmen var hemsk, så pass att jag blir orolig. Kortfattat handla den om att jag tar fel på tiden, blir sen och kommer aldrig riktig fram till antagningen.
Jag är ingen morgon människa (önskar dock att jag vore) och efter som jag måste upp tidigt den dagen är jag orolig över att försova mig efter denna mardrömmen. Får lov att fixa en backup plan så jag kommer upp. Har fått några idéer så på skrivande hand faktiskt som jag ska sätta till verket. Men jag tar tacksamt emot alla tips som ni kan ha för att komma upp i tid!

Över till lite roligare saker, fylla år i helgen (27år!), firade lite med min mamma och mina systrar. Min lillasyster hade bakat morotskaka och mockaruta! Mumma! Fick en fin kopp och ett vackert halsband med!

Det positiva är nu att skolan börjar om två veckor och jag längtar som sagt. Jag har också börjat packa så smått inför min flytt, det är faktisk roligt att planera iför flytten. Behöver göra några små inköp, med det kommer bli bra! Längtar till det med.

Så sammanfattningsvis kan man säga att mitt liv består av oro och längtan. Men lika glad är jag för det!

Allt gott,
Ellinor

kakorna

Av Ellinor - 15 augusti 2013 18:48

Det börjar närmar sig och visst är jag orolig och fylld med skräck blandad förtjusning. Jag ser fram emot det, hur det än går blir det bra. Känner mig starkare än någonsin, nästan en känsla av att inget kan gå fel!
Jag längtar, antagningen är ju så mycket mer än bara antagning, det är också en dag med umgänge med likasinnade människor, underbara människor som jag saknat under sommaren!
Det är en kittlande känsla att veta att en dag ska få avgöra en del av mitt öde. Jag antar att den känslan är en del av mitt kall, av hur Gud önskar att jag ska tjäna -honom- och min medmänniska.
För några månader sedan var jag nervös, och det är jag fortfarande, men inte oroligt nervös, mer spänd! På ett märkligtvis längtar jag.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 11 augusti 2013 22:18

Var hos min kusin igår tillsammans med min mamma och lillasyster och åt mycket god middag. Och efter som hennes dotter bakat tårta till ett bröllop så fick vi också mycket god efterrätt. Sedan titta vi på bilder från den samma dotters bröllop (vill ni veta mer så gå in på urenbrudssynvinkel.bloggplatsen.se ) vilket vi också var med på. Ni som följer min blogg vet ju detta. Det var helt fantastiska bilder av en mycket god fotograf (se www.scottvance.se ). Så vi fick en trevlig kväll med blixtra och dunder som underhållning och ett häftigt skyfall!

 

Allt gott,

Ellinor

Av Ellinor - 8 augusti 2013 23:03

Denna veckan har varit speciell, både med glädjande besked och sorgliga tårdrypande besked.
I familjen har vi förlorar vår lojalaste vän och det har lämnat ett tomrum hos oss och inget känns sig likt.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards