I am this day

Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av Ellinor - 30 augusti 2013 23:48

Det är fortfarande ett hårt slag, men jag börja så sakta känna mig som mig igen. Så mycket stöd och uppmuntran från så många underbara människor har hjälpt mig. Som en av dessa säger, Gud finns i varje människa! Jag har fått uppleva det under dessa två dagarna tydligt och jag är säker på att jag kommer få uppleva mer av det! Detta är inte slutet, detta är början på något stort.
För att vara helt ärlig känner jag mig oövervinnelig, det är så många spärrar som släpps! Om jag vill kan jag ju söka igen om fem år, det innebär fem år av mina val utan att behöva tänka på var de kan tyckas tänka om det jag gör. Jo, jag vet att det kan vara bra att tänka efter ändå om jag nu vill göra en ny ansökan. Men ändå, jag tänker gå min egen väg och se mina möjligheter, framtiden är trotts allt ett oskrivet blad och jag tänker göra mitt bästa för att den ska bli bra!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 30 augusti 2013 19:08

Dagen idag har varit lite bättre. Har fått något otroligt stöd från min familj, släkt och mina vänner.

Hämtade terminens kursböcker i dag och tycker de verkar jätte intressanta. Det känns skönt att kunna ändra perspektivet lite och lägga all min fokus på skolan så nu börjar jag plugga och ska göra bättre ifrån mig än någonsin.

Jag vet inte riktigt vad jag ska bli nu, men jag vet att jag måste avsluta det jag påbörjat. Har en massa människor jag måste prata med för vägledning och diskussion över hur jag ska gå vidare nu när mitt mål brutits. Jag ser dock andra öppningar och möjligheter med livet nu när jag fått smälta det. Det är ju faktiskt så att jag inte längre behöver tänka på att jag måste föregå med gott exempel och kanske är det dumt av mig att jag tänkt så, men det är lite så när det inte är särskilt tydligt över vad som väntas av en. 

Så rent yrkesmässigt är jag lite vilse medan privat så har jag hittar några vägar att gå.

 

Så jag börjar de ljuset fast än jag är arg som bara den just nu. Men även ilska försvinner och jag är så tacksam för allt stöd jag får från min familj, släkt och vänner.

Tack ni! Ni är guld värda!

 

Allt gott,

Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards