I am this day

Alla inlägg den 23 juni 2013

Av Ellinor - 23 juni 2013 23:21

Idag skede den "stora" gudstjänsten. Vi fick i stort hålla den själv med vår handledare bland församlingen. Jag höll min första predikan efter tidigare ha uppvärmt med betraktelser under två olika tillfälle.

Ni som är nyfikna på vad jag sagt får lov att ge sig till tåls. Jag tänker inte lägga ut mina betraktelser och min predikan för än i början av september av skäl jag inte vill ta upp här.

 

Det ska skrivas en betraktelse till, det är i min mening lite lättare att skriva. Dels är en betraktelse inte lika lång som en predikan (i detta kan vi ta in i beräkningen att vi bara haft en "1/2" predikan), inte heller känns det som kraven lika höga för en betraktelse.

 

Det känns sorgligt att detta snart är slut, jag vill inte att det ska ta slut! Jag har haft en väldigt givande tid här.

Karlshamn är en väldigt vacker stad och människorna är vänliga. Bort ser man från lukten som påminner om överkokt pasta som blivit vidbränd så hade jag utan tvekan kunnat bo här!

 

Allt gott,

Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards