I am this day

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Ellinor - 4 juni 2013 22:16

Då har jag alltså haft min första dag praktik. Hur ska jag nu kunna kommentera detta, det bästa ordet jag hittar är väntat. Inte som väntat men inte oväntat. Vi har fått vara med i många hörn av en småorts församling idag och jag har en känsla av att det bara är en bråkdel av alla hörn. Än så länge är det otroligt spännande och till viss del även uppfyllda drömmar.

Mycket egen arbete och planering väntar oss i morgon, men det ska bli kul och spännande. Jag som tror mig ha en hyfsad insyn i vad som församlingar gör kommer nog få några nya insikter som jag ser framemot. Det är kul och intressant att se skillnader och likheter mellan församlingar, hur man utifrån samma texter och riktlinjer kan arbeta så olika och ändå nå samma mål!

Kan det blir häftigare?

 

Allt gott,

Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards