I am this day

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Ellinor - 9 maj 2013 22:02

Jag sitter och skriver på två texter som i tal ska vara ungefär fyra till sex minuter. Det är rätt svårt att avgöra när det är lagom. Jag är i det läget att jag skriver ner allt jag kommer på och skalar av texterna sen efter hand.
Det är första gången jag skriver denna typen av text som ska framföras, jag har gjort det på 'lek' för att se att jag kan, men det har inte blivit bra. Så nu lider jag av presentationsångers. Det positiva är att jag har tid att få det rätt.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 9 maj 2013 13:23

Hur ska man tolka det där. Ett av dagens problem (Kristi himmelsfärd) ligger i grund i just himlafärden som skede. Hur kan den detta ske? Hur kan Herren vara här men ändå där? Då får vi lov att ta hjälp av tron. Tron på att elva personer såg och upplevde denna man och händelserna kring honom. Jesus var/är en man som var och är mer än vi kan förstå. Han är hos dig men också hos mig, här och där! Här är, som vi fick lära oss av Magnus, Eva och Brasse i Fem Myror är Fler än Fyra Elefanter, är där jag är och där är där som jag inte är.
Det är för mig en mycket fängslande tanke, att här är där och där är här. Det förenar oss alla på ett helt nytt sätt.
Så med Eurovisions slogan "We Are One" avslutar jag!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards