I am this day

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Ellinor - 5 maj 2013 18:46

Fortsätter att nörda ner mig i mitt framtida yrke med förberedelser inför praktiken jag ska göra i sommar! Hade en strålande dag i Karlshamn idag och jag ser verkligen framemot praktiken, riktigt längtar gör jag.

Jag kommer förvisso sakna katten som kommer bo hos mamma dem veckorna jag gör praktik, men jag får väl hälsa på honom via Skype!

 

Just nu håller jag på att gå igenom texterna som vi framförallt kommer att användas oss av under de fyra veckorna. Det är under trefaldigheten så missionen är centralt.

 

Men detta kommer bli jätte bra!

 

Nästa söndag, om jag nu inte minns fel, är det Lunds domkyrka som gäller, katekumentatet i Lunds stift är då i centrum och min Mor är en medvandrare i det. Så det ska bli spännande och säkert också givande. (Läs mer om det: http://www.lundsdomkyrka.se/kalendarie/?PageNo=2 )

Det är biskopen som ska leda predikan så av den anledningen så blir det ännu mer spännande!

 

Men det var väl allt jag hade att säga idag.

Allt gott,

Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards