I am this day

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Ellinor - 21 april 2013 17:13

Veckan fick inte det det bästa slut, vist är det vackert värder och så, men min telefon fungerar inte nomalt. Knappen gick av!

Lite, nej, mycket irreterande. Nu måste jag lämna in den på lagning som  jag egentligen inte har råd med förens till sommaren, men jag får ju ta mig råd, det är ingen idé att ha en telefon jag knappt kan använda.

 

Jag fick godkänt på första delkursen i Medeltida kvinnoliv, vilket ger en konstig känsla. Det var något jag inte hade räknat med, känner lite att jag riktig förtjänar det, men jag är inte den som klagar.

 

Jag har ju fått sommar jobb, men inget avtal har skrivits än så nu väntar jag på samtal från arbetsgivaren, inte det smiddigste när telefon är som det är. Vi planerade att jag skulle gå brevid under nästa månad, så hör hon inte av sig nästa vecka får jag lov att ringa henne. Jag är nämligen i stort behov av mitt schema till den 21 maj, gärna tidigare.

 

Sen är det stiftet som ska höra av sig med. Jag vill ju gärna veta när jag ska träffa handledare för pratiken och var jag ska vara på pratiken. Det ska bli extremt spännade. Lite är jag rädda är jag dock.

Har bäställt Biskopen i Lunds bok "Gud är Större: Ett herdabrev för vår tid" som förberdelse inför konferansen i slutet av Augusti, så man vet vad man kan prata med henne om.

Ska ta läsa hennes predikningar med som finns på www.svenskakyrkan.se om man söker på Antje Jackelén så hittar man dem, om ni nu skulle var nyfikna. Har ju hört henne predika på Världens Fest i Malmö och kommer höra henne igen inom snar framtid, vilket ska bli spännade.

 

Tro ni jag har fått med allt nu? Ja, annars kommer väl ett inlägg till inom snar framtid.

Tänkte dock tillägga att för er jag spelar telefonspel med (song pop, quiskampen, ruzzel ect) så kommer jag inte spela igen förän telefonen är fixad.

 

Allt gott,

Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards