I am this day

Alla inlägg den 31 mars 2013

Av Ellinor - 31 mars 2013 16:33

Efter att ha varit avskalad och nästan sett övergiven ut så blomma kyrkan upp idag. Idag skede anledningen till varför vi firar den sjunde dagen en söndag.

Kristus har uppstått!

Varje söndag (efter sabbaten) så på minns vi om detta och fira Gudstjänster på grund av det! Så älskar Gud sin skapelse, så ödmjukt vännar Gud om den.
Som den avbild av Gud jag är älskar även jag skapelsen och vill vänna om den som en mor älskar och tar hand om sitt barn. Jag är ett barn av Gud i all den kärlek jag känner för Gud, godhet, nåd och kärlek får jag av Gud varje dag!

'Han som bär för mig en moders hjärta'
Bara han möter mig som den jag är, bara hos henne får min själ sin ro.
Bara Gud väcker min tro, mitt hopp och min kärlek. Det är tackvare Gud som jag vet vad sann kärlek är.

Glad Påsk,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards