I am this day

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Ellinor - 11 mars 2013 14:43

Nu sitter jag här och skriven en vetenskaplig text, vem hade trott det?

Inte jag i alla fall, ändå är det det jag sitter och gör. Det var inget jag reflektera över när jag bestämde mig för att läsa på universitet, men nu är det en så självklarhet.

 

Ja, det är märkligt. Mycket märkligt, särskilt att komma på att det är det som man sitter och gör. Nu är det ingen stor sak, inte egentligen, utan nu ligger vi mer i någon typ av övnings läge. Det är ju faktiskt inte så att de stora forskarna och framstående personerna inom teologin, ja förutom våra lärare i alla ära, kommer att läsa vad jag skrivit. Jag vill helt enkelt bara göra kopplingen till att det kanske kommer en dag när någon av oss på kursen (vi som skriver interpretationen) kommer kunna räkna oss till den skaran vilket innebär att de skulle läsa våra texter med spänning!

 

Det är en kittlande känsla att tänka så. Jag lägger antagligen ner lite extra energi på texten bara för att jag ser den möjligheten. Möjligheten att kunna förändra världen, förhoppningsvis till något bättre. Det är verkligen en livgivande känsla!

 

Allt gott till er,

Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards