I am this day

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Ellinor - 18 februari 2013 21:30

Idag inledde jag en fullständig "fasta", jag började med matdagbok. Tanken med den är att få en översikt över hur jag äter och hur jag mår och kanske förlora ett å annat kilo!
Det har gått bra att skriva upp allt idag, varit noga och vägt det, sen kommer jag kunna ungefäret utantill. Jag har ingen som helst kalori koll och inget jag inte få äta, det är alltså bara att äta. Metoden har funkat för mig för, så jag tro det kommer göra så nu med.
Lite speciellt blir det dock, små ätande är det ju inte tal om när man ska skriva upp allt så det mesta (allt) blir på regelbundna tider.

Mycket nöje,
Ellinor

Av Ellinor - 18 februari 2013 14:29

Idag är det sex månader kvar tills jag blir 27 år! Det är helt galet! Tänker på vad mina äldre systrar gjorde när de var 27. Min äldsta syster väntade sitt första barn och pluggade för att kunna läsa till lärare. Min andra syster hade fullt upp med att var småbarns förälder och få vardagen att gå ihop på ett vettigt sätt. Vad gör jag då? Jo, jag pluggar och umgås med min katt, det är vad jag gör. Undrar om det är något biologisk som säger att jag borde ha barn nu??? Ja, jag vet inte, har ingen direkt bebislängtan, vet inte om jag vill ha barn, vet dock att jag inte vill ha barn till varje pris. Så jag försöker leva dag för dag utan att tänka på sånt, vissa dagar är bättre än andra.

Har orsakat kaos här hemma i ett desperat försök att städa, det skulle vara trevligt att ha riktigt rent!

Mycket nöje,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards