I am this day

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Ellinor - 2 december 2012 19:17

Det har varit fullt upp nu i en veckas tid för mig, har rätt mycket att läsa till skolan men det har ju hänt en del utöver det. 

Helgen började med fredagen då jag var på middags bön, sen var jag på dop på lördagen, men den viktigaste dagen är ju idag. 

Idag är det, som nog ingen av er har missat, första advent. Det har varit marknader och skylltning landet runt så även i  min församling, där vi inlede med en storslagen familjegudtjänst. Idylliskt var det också med snö som föll och vitt över allt! Men ack så kallt, minusgrader i Malmö är av min erfarenhet ovanlig och jag undrar varje vinter om det faktiskt sker en global temperaturökning efter som jag tycker det bara bli kallare och kallare.

Mellan allt detta har jag faktiskt fått in lite studier och läsning, det är som sagt rätt mycket att läsa till skolan just nu, för att inte tala om att skriva och jag vill ju  göra ett bra arbete. Så det innebär att jag lämnar er med detta och återkommer vid ett annat tillfälle!

 

Mycket nöje,

Ellinor

 

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards